Ha a Google-hoz felvesznek egy fiatal informatikust, akkor az fogja érdekelni, hogy fizetik-e a túlórát?
Elvileg igen, de azért valljuk be őszintén, ha valakit felvesznek a Google-hoz dolgozni, minden bizonnyal nem fogja megkérdezni, hogy kifizetik-e a túlórát, vagy, hogy hogyan szólhatok bele a részlegem működésébe, milyen lesz a főnököm, azaz olyan dolgok, amik egy cég munkáltatói márkájának részét képezik. A munkáltatói márka javítása nemcsak a leendő munkavállalóknak szól, hanem a meglévő munkatársaknak is. A munkáltatói márka az, ami miatt sok esetben hajlandóak munkahelyet váltani a munkavállalók.
Hogyan segít a marketing a munkáltatói márka javításában?
Sok vállalatnál “egyszerűen csak” felépíti. De azért ez nem ennyire egyszerű. A munkaadók többsége ma a legjobb szakembereket szeretné alkalmazni, a lehető legkedvezőbb fizetéssel.
Marketinges szemmel nézve, ez olyan mintha a közepes minőségű terméket akarunk prémium áron eladni. Jelzem lehet ilyet, sőt sok működő példa van erre, még a legismertebb márkák esetén is. Termék estebében is az a kérdés, hogy mit adunk mellé. Még Henry Ford mondta, hogy “minden termék annyit ér mint amennyit a mögötte lévő szolgáltatás”.
Ha ebből indulunk ki akkor az Ön vállalat mögött:
- • Milyen szolgáltatás van ami miatt önt választanák a munkavállalók?
- • Ha van azt ismerik a jelenlegi munkavállalói?
- • Milyen formában tudatja a munkaerő kampányaiban a vállalata értékeit a leendő munkavállókkal?
- • Honnan tudják a jelentkezők, hogy a több száz állás lehetőség közül a vállalata kínálja a legjobb, legtöbb értéket számunkra és nem a legtöbb fizetést.
“A megfelelő bér nem a legalacsonyabb összeg, amiért egy ember még hajlandó dolgozni, hanem az a legmagasabb összeg, amit a vásárló még tartósan meg tud fizetni.”
A probléma tehát nem az, hogy nem tudna megfelelő bért adni egy vállalat ha magasabb lenne a profit a termékein vagy szolgáltatásain, hanem az, hogy nem tudja ezt elérni.
Miért?
Mert a vállalati brand értéke alacsony és ezáltal a termék, vagy szolgáltatás értéke is. Miért tud a versenytársa több fizetés adni? Mert lehet, hogy magasabb a termékein a profit, jobban használja az upsell technikákat, erősebb és jobb a marketingje, egyszóval magasabb profitot tud elérni.
A WOIMS kettős megoldást a problémára:
Munkáltatói márka építés + termék brand építés egy csomagban.